Під час дистанційного навчання на базовому курсі «Навички інструктора групових програм» викладачі Школи фітнес-інструктора використовують методику «перевернутий клас». Ні-ні, вони не стоять на голові під час семінару:) Це просто назва однієї з моделей змішаного навчання, яка відмінно підходить для онлайн-режиму, в якому зараз проходить семінар.
Першого дня ми проводимо групову відео конференцію, де знайомимо студентів із основними ресурсами. Потім залежно від зайнятості та можливостей кожного, складаємо графік групових відео-конференцій, індивідуальних консультацій щодо основних модулів програми та дедлайнів щодо здачі домашніх завдань.
Вдома студенти в комфортному для себе темпі вивчають теорію (у нас дуже зручний електронний посібник, де зібрано весь контент) та дивляться відео від викладачів, беруть участь у конференціях, виконують самостійні завдання, спілкуються один з одним та з методистами.
В результаті на онлайн семінарі ми витрачаємо менше часу на пояснення матеріалу, «розжовування» теми – вступні лекції з нових тем насичені, але короткі, зате більше часу залишається на аналіз практичних завдань, обговорення складних моментів, відповіді на питання, обмін думками та враженнями вже після того, як студенти засвоїли матеріал самостійно або за допомогою викладачів на індивідуальних консультаціях.
Оскільки на групових відеоконференціях ми обговорюємо та закріплюємо вже знайомий (попередньо вивчений студентами) матеріал, заняття проходять цікаво, жваво та з активною участю всіх студентів.
Традиційно на звичайних шкільних уроках максимальну кількість часу займають лекції, причому на аналіз інформації, питання та практику залишається зовсім небагато часу. Вправи – застосування цієї теорії практично найчастіше доводиться робити вдома самостійно. Деяким учням, особливо тим, хто довго засвоює матеріал, дуже важко.
Джонатан Бергман та Аарон Семс, вчителі хімії у середній школі, у 2007 році почали записувати свої лекції на відео, щоб їх могли подивитися учні, які часто пропускали заняття через спортивні змагання. На підготовку окремих уроків для спортсменів, які пропустили заняття, витрачалося надто багато часу, тому вони й підготували ці відео-уроки. Метод виявився зручним та ефективним.
«Перевернутий клас» дозволяє витратити вивчення теми рівно стільки часу, скільки потрібно, щоб її зрозуміти і засвоїти. Учень у будь-який момент може поставити відео майстер-класу чи вправи на паузу або перемотати назад, переглянути багаторазово, якщо є потреба, повторно прочитати теорію. Як каже Джонатан Бергман, «традиційна система освіти хоче, щоб усі діти рухалися сторінками підручника одночасно, але це неможливо. У „перевернутій моделі“ ті, хто все зрозумів, просто переходять до наступної теми, а ті, хто ні, витрачають трохи більше часу на розуміння».
При цьому весь контент доступний у будь-який час. Особливо задоволені переходом в онлайн формат наші учні, студенти з дітьми – вони встигають підлаштувати графік навчання під свою зайнятість і не відмовлятися на цілий тиждень від своїх обов'язків.
За успіхами студентів ми стежимо за допомогою журналу Прогрес навчання – всі оцінки за практичні завдання одразу фіксуються викладачами, і можна подивитися як успішність, так і динаміку семінару.