Заміна тренера групових програм - Місія нездійсненна!

Заміна тренера групових програм - Місія нездійсненна!

Якщо кожна заміна тренера групових занять в вашому фітнес клубі викликає стрес в усіх учасників фітнес процесу, то ця стаття для вас! Ми спробуємо вирішити проблему замін тренерів в фітнес клубі та розібратися з питаннями ефективної координації в департаменті групових занять.

Спочатку приклад.

Перед нами драматичний сюжет: фітнес тренер Марійка, краса і гордість нашого фітнес клубу, не прийшла сьогодні на заняття бо захворіла. Звичайно ж, вона зранку написала фітнес менеджеру Миколі. Але Микола помітив, що на заміну виходити ніхто не поспішає, і навіть додаткові гроші не можуть спокусити тренерів вийти ввечері попрацювати! Що  ж сталося? Микола – хлопець відчайдушний - він вирішує сам замінити Марійку. Але, виявляється, це дуже непросто! По-перше, людей на тренуванні обмаль. По-друге, в якомусь вони недоброму гуморі, настрій – неробочий, і взагалі, атмосфера, м’яко кажучи, не зігріває.

Мабуть, ви уявляєте собі, як некомфортно починати групове заняття в такій недоброзичливій атмосфері! 

Виявляється, сам тренер, якому потрібна заміна, буває винен (можливо і несвідомо) в ситуації, яка склалася. 

Часто від тренера, який йде в відпустку на декілька днів можна почути слова: «Не хвилюйтеся, мої любі, тиждень – і я повернуся. Потерпіть, будь-ласка», тим самим даючи зрозуміти своїм клієнтам, що заміна – це не повноцінні заняття, а тренер на заміні проводить якісь неякісні тренування.

Тому, 

Правило N1

Якщо ви тренер групових занять – зніміть корону! Точніше, правильно буде так: вдягніть корону, якщо заслуговуєте, а потім все одно зніміть! 

Чому так?

Рано чи пізно вам знадобиться заміна. Для тренера групових занять – це звична буденна подія (хоча найкращий варіант, коли це відбувається нечасто). Треба навчитися співпрацювати з колегами, відпрацювавши алгоритми організації своїх замін і власного виходу на заміни чужих уроків.

Ви повинні бути впевненими в собі, в своїй роботі, в своїх клієнтах. Якщо ви відчуваєте невпевненість – навчайтеся, розвивайтеся, щоб позбутися зайвих страхів. Боятися, що тренер на заміні проведе заняття краще за вас, боятися втратити клієнтів, і саме тому виставляти нового тренера в невигідному світлі – непрофесійно. 

Якщо ви фітнес тренер, добре знаєте свою групу, якісно викладаєте – цього достатньо! 

Фітнес тренування повинно проходити якісно та безпечно не зважаючи на те, хто його проводить. Забезпечте тренеру, який виходь на заміну в вашу групу, якісні і комфортні умови роботи. Будьте впевненими в собі і доброзичливими. 

Правило N2

Дайте всім учасникам фітнес процесу повну адекватну інформацію про заміну заняття

Перед замінами дайте клієнтам своєї групи лаконічну адекватну інформацію щодо заміни, зробіть це позитивно і по- дружньому. Коротко розкажіть про професійного тренера, який погодився попрацювати з групою під час вашої відсутності, як ви йому вдячні, що група продовжить працювати за розкладом і ваша відсутність не вплине режим тренувань та результати. 

Обов’язково дайте фітнес тренеру, який виходить на вашу заміну, важливу для підготовки програми інформацію про місце, час, умови тренувань. Також корисною буде інформація щодо підготовленості та рівня фізичного стану клієнтів. Це допоможе зробити заміну якісною та ефективною.

Надайте фітнес менеджеру повну інформацію про тренера і формат заняття в тому випадку, якщо ви самі знайшли заміну. Притримуйтесь правил забезпечення замін, якщо вони є в вашому клубі (якщо немає – можливо, саме час їх створити? )

Правило N3

Погоджуйтесь виходити на заміни до своїх колег, тоді вони з радістю погодяться замінювати вас

Виходьте на заміни до своїх колег, якщо ви володієте відповідними програмами. Це новий досвід і професійний розвиток. 

Виходити на заміни в інший зал до незнайомих клієнтів - це завжди ризик. Якщо ви працювали інструктором групових програм, ви, мабуть, знаєте, що негативно сприймати та принижувати нового тренера на заміні (особливо новачка) - це якась незрозуміла нещадна традиція серед клієнтів. Але в той же самий момент це величезний незамінний досвід, завдяки якому фітнес тренер розвивається,  вчиться презентувати себе, находити спільну мову з різними людьми і групами,  формує навички керування групою, груповою динамікою, навички спілкування в найскладніших умовах. Після таких "щеплень" фітнес тренер стає надзвичайно стресостійким. 

Але завжди можна уникнути надмірного стресу - зробити процес заміни більш комфортним для себе і для клієнтів. один із варіантів - спільні уроки. Ця розповсюджена практика стала надзвичайно популярною з розвитком популярності релізових програм. Якщо ви фітнес тренер програми Zumba® або Les Mills, ви маєте традицію - проводити заняття разом з колегами. Такі цікаві драйвові тренування можна робити під час свят або з метою обміну досвідом. Це додасть вам впевненості та полегшить ситуацію з змінами в майбутньому.  Після таких спільних тренувань ви вже не будете чужинцем для груп клієнтів ваших колег по фітнесу. Це найкраща тренерська презентерська школа та велике задоволення. 

Правило N 4

Якщо ви тренер групових занять і плануєте вихід на заміну, підготуйтеся!

Перед заміною зберіть всю потрібну інформацію – про час , місце, формат тренування, про підготовленість групи і бажану інтенсивність.

Продумайте план заняття, підготуйте мовленнєві шаблони для початку і закінчення заняття.  У вступній частині фітнес заняття вам треба буде представитися і встановити контакт з групою, а в кінці тренування отримати зворотній зв'язок, тому підготуйтеся заздалегідь.

Правило N 5

Якщо ви менеджер групових програм, організуйте чітку систему замін і контролюйте виконання!

Завжди легше притримуватися чітко складених правил ніж працювати в хаосі, роблячи помилки. Тому перевірте наскільки правильно працює система забезпечення замін у вас в фітнес клубі. 

В клубних правилах забезпечення замін групових занять за розкладом повинно бути вказано:

- Хто повинен шукати заміну – сам тренер або менеджер групових програм

- Яким чином можна потрібно підтвердити заміну – зробити відмітку в електронній системі або заповнити заявку на папері

- Перелік компетентних в групових форматах занять тренерів, які можуть виходити на заміни. Якщо не всі тренери універсальні, повинні бути матриці компетентності, де ви можете подивитися, в яких форматах групових програм працює той чи інших тренер. Як складаються матриці компетенцій фітнес тренерів можна дізнатися на наших семінарах.

- Строки підтвердження замін у випадку, коли заміни попередньо заплановані

- Алгоритм пошуку заміни у випадку форс- мажорних замін

- Чи дозволяються зовнішні заміни (зовнішня заміна- заміна, коли на заняття виходить тренер, який не працює в цьому клубі, досить часто заборонена в фітнес клубах)

Правило N 6  

Якщо ви менеджер групових програм, відкоригуйте розклад 

Не допускайте в своєму розкладі подвоєних занять (їх ще називають спарені уроки). Спарені фітнес заняття – це заняття в сусідніх слотах розкладу, які проводить один і той же фітнес тренер. 

Подвоєні заняття погіршують сервіс. Тренер повинен мати можливість поспілкуватися з клієнтами до і після заняття. На початку – познайомитися з новачками, встановити емоційний контакт, дати вказівки, відповісти на питання (а вони завжди є, якщо тренер підтримує комунікацію). Наприкінці заняття фітнес тренер – професіонал завжди поцікавиться самопочуттям, отримає фітбек, дасть потрібні рекомендації, запросить на наступні тренування, зробить крос-рекламу інших послуг клуба і закриє продаж індивідуальних тренувань (саме так! Бо якісно проведені групові тренування – це майже продані персональні тренування)

Хочете першокласних фітнес послуг і підвищення відсотку персональних тренувань в своєму фітнес клубі? Правильно складіть розклад групових занять!

Про це ми докладно розповідаємо на семінарі  Розклад групових фітнес програм

Тим більше, що відсутність подвоєних занять в розкладі дасть змогу в випадку форс-мажорної ситуації попросити вийти на заміну тренера, який відпрацював попереднє за розкладом заняття. Це не повинно стати звичайною практикою, але ж в окремих форс мажорних обставинах дозволить уникнути відміни тренування.

І пам’ятайте, що якісно розроблені формати групових занять і чітко прописані вимоги до їх проведення полегшують забезпечення замін. Працюйте з розкладом!

Правило N 7  

Уникайте відмін групових фітнес тренувань. Працюйте за розкладом!

No comments

Правило N 8  

Відпрацьовуйте скарги клієнтів після замін тренерів групових програм

Скарги клієнтів - це дуже добре! Чому? Тому що вони покращують фітнес сервіс. Набагато гірше, якщо клієнт фітнес клубу мовчки піде і ніколи не повернеться, ще й відгуки негативні розмістить в соц мережах і в гуглі. А скарга - це звернення клієнта і чудова можливість виправити помилки, налагодити відношення з клієнтом і зарекомендувати себе як бізнес здатний змінюватися найкраще. 

Як працювати зі скаргами клієнтів, якщо вони з’явилися після проведення замін?

Скажіть клієнтам, що для вас є дуже важливою їхня думка, і ви не хочете , щоб такі ситуації повторювались. Які є конструктивні  побажання щодо програми фітнес тренування? Як попрацювати з тренером, який виходить на заміну, щоб забезпечити високу якість тренування?

Переведіть розмову в позитивне конструктивне русло. 

І нехай таких скарг буде менше, а ті, що будуть, зроблять сервіс кращим!

І не забувайте, щоб швидко і якісно забезпечувати заміни в розкладі групових програм фітнес клубу, цей розклад повинен бути працюючим!

Чекаємо вас на наших семінарах Розклад групових фітнес програм та Заміни в групових програмах - для фітнес менеджерів. Актуальні дати шукайте тут.

Цікава стаття:
Як скласти ідеальний розклад групових програм для фітнес клубу та заспокоїтися?

Є питання? Пишіть на fitnesservice.edu@gmail.com