Фітнес бутік: ефективна бізнес модель

Що таке фітнес бутік?

В чому відмінність від звичайного фітнес клубу?

Це невеликі фітнес студії з площею від 100 до 700 квадратних метрів та обмеженим асортиментом послуг. Фітнес бутіки найчастіше пропонують групові фітнес програми за підпискою або/і з оплатою місця.  Вони мають вузький профіль: наприклад, студія велотренувань SoulCycle.

Ми зазвичай називаємо фітнес бутіки фітнес студіями, іноді «моностудіями» (з акцентом на продаж одного єдиного продукту – однієї фітнес програми), але все частіше в преміум сегменті зустрічається модне слово «бутік».

Обмежений простір

На противагу фітнес клубам повного формату (де є різноманітні фітнес зони та представлений великий асортимент послуг) сучасні бутікові студії зосереджені на певних трендових фітнес програмах. Наприклад, це може бути HIIT, пілатес, барре, Port de Bras або Zumba fitness. Фітнес бутіки формують унікальний простір, де можна тренуватися та спілкуватися в оточенні однодумців.

Фітнес бутіки значно відрізняються від традиційних тренажерних залів та фітнес центрів.

Невелика площа залів, ексклюзивні фітнес послуги, неповторна атмосфера та зірковий персонал – ось відмінності, які виділяють їх серед інших фітнес закладів.

Обмежений простір фітнес студій дозволяє відкривати в центрі міста, безпосередньо в офісних та ділових кварталах, в торгівельно-розважальних центрах, орієнтуючись на певну цільову аудиторію.

Фітнес бутіки займають невеликий простір і мають обмежену кількість місць. Це створює ажіотаж серед клієнтів і використовується маркетологами як можливість отримання ексклюзивного фітнес досвіду, що користується великим попитом.

Часто для тренування вимагається резервація або бронювання заздалегідь. Крім оплати класів, можуть бути додаткові платні послуги: плата за оренду шафки для одягу або пральні. Має місце  комісія за відсутність на тренуванні або за скасування в останній момент.

Бронювання тренування та онлайн оплата у додатку або на сайті вимагають від клієнта організованості та відповідальності, підвищують ефективність процесу.

 

Спільнота

Кількість фітнес-напрямків в бутіку сильно обмежена (один чи два). Це досить часто приваблює особливих відвідувачів, які цікавляться саме даними програмами.

Більшість клієнтів бутіків – колишні відвідувачі фітнес центрів, знайомі з багатьма напрямками фітнесу. Вони багато чого вже спробували, мають  досвід занять та знають, що конкретно їм потрібне.

В протилежність від «стрибків» по розкладу групових занять великого фітнес центру, клієнт бутікової студії хоче зосередитися на розвитку певному напрямку фітнесу.

Тим легше і одночасно складніше працювати з відвідувачами та персоналом. Бо великий вплив має кваліфікація тренера, атмосфера та ком’юніті.  Ваші клієнти та тренери будуть разом багато тренуватися, спілкуватися, змагатися та відпочивати. Вони мають спільні відчуття мети та заохочують один одного.

Неповторна атмосфера допоможе створити спільноту однодумців та отримати унікальний фітнес досвід.

Мотивація в таких групах божевільно висока, але занадто багато залежить від факторів, якими складно управляти. Головна рекомендація -  приділяйте увагу команді.

 

Ексклюзивний склад фітнес тренерів – зірок

Оскільки цей формат фітнес бізнесу концентрований на одній чи двох продуктах, фітнес тренери в бутіках , як правило, мають більш високу кваліфікацію в вузьких напрямках ніж фітнес тренери в середньостатистичному багатоцільовому фітнес клубі.

Ставка фітнес-бутіків на вузькопрофільних тренерів-зірок  – одна з найважніших відмінностей від звичайних форматів, в яких більша частина успішно команди  - тренери-універсали, основною функцією яких є проведення групових занять за означеними стандартами.

На противагу тренери в фітнес-бутіках – ексклюзивний ресурс, візитна картка клубу та потужний маркетинговий інструмент.

 

Персональний підхід

Відносно невелика кількість клієнтів фітнес бутіку і високий чек передбачає персоналізований підхід, відповідну якість обслуговування та просунуті програми лояльності.

На групових тренуваннях тренер встигає приділяти увагу всім учасникам, встигає мотивувати, ставити відповідні цілі, досягати мети, ефективно долучає відвідувачів на додаткові активності.

 

Унікальний фітнес досвід

Просто фітнес вже не привертає уваги, тому створюються нові інтерактивні форми та оригінальні мікси: танці разом з барабанним майстер класом, заняття в тренажерній залі під модний діджейський сет, пілатес з дегустацією вина, йога з котиками, тощо

В фітнес бутіках звичайний фітнес перетворюється на шоу.

Сьогоднішній успіх та ефективність бізнес моделі бутікових фітнес-студій частково можливо пояснити диференціацією від традиційних фітнес клубів. Фітнес бутіки навіть оригінальним дизайном простору підкреслюють цю різницю.

З точки зору привабливості для клієнтів: в нашому сьогоденні споживачі фітнес послуг легше будуть витрачати гроші на окремі заняття ніж зв’язувати себе місячним абонементом або річною картою.

Як бачимо, достатньо переваг, щоб вибрати саме цю бізнес модель. При наявності знань, досвіду та відносно невеликих ресурсів, створити фітнес-бутік нескладно.

Якщо ви плануєте займатися фітнес бізнесом, це може стати цікавим та привабливим напрямком.

Про інші формати фітнес клубів можна почитати в статті Класифікація фітнес клубів

Є питання? Пишіть на fitnesservice.edu@gmail.com