Фітнес ком’юніті

Після пандемії більшість менеджерів європейських та американських фітнес клубів відмічають значне збільшення відвідувачів в порівнянні з часами до пандемії. А відносно популярності групових фітнес програм, іноді навіть вказують подвоєння кількості клієнтів в порівнянні з докарантинною епохою. 

Чому так відбувається? Можливо, люди відчувають потребу в фізичній присутності, живих емоціях та спілкуванні і дуже стомилися від дистанціювання?

Сучасний споживач фітнесу шукає не просто місце для занять, а цілісний підхід до фітнесу і навіть більше – те, що підтримує його мотивацію на складному шляху до оздоровлення, приносить задоволення, новий досвід та створює або підтримує соціальні зв'язки. Живе спілкування, залученість,  зміцнення стосунків та зв'язків, відчуття єдності– це нова цінність, яку не можна ігнорувати.

Що пропонують споживачам фітнес клуби та тренери?

Безліч фітнес-центрів, студій та персональних тренерів сьогодні пропонують досить схожі фітнес послуги, тому виділитися набагато важче, ніж раніше. 

УТП (унікальна торгова пропозиція) фітнес бізнесу – це не тренажери та роздягальні, і вже навіть не досвід тренерів (подивіться на конкурентів! в будь-якому клубі вам скажуть, що в них найкращі професійні тренери)

Ком’юніті, спільнота, співтовариство 

Найважливішим фактором, який відрізняє ваш продукт від інших на сучасному фітнес ринку стає ваша фітнес спільнота. 

Створення дружньої соціальної культури серед тих, хто тренується в вашому клубі, стає необхідним елементом фітнес бізнесу. 

Спільнота (або ком’юніті) — це те, що ми можемо називати своїм плем'ям, те, що не можуть забрати або скопіювати ваші конкуренти. Ком’юніті дає фітнес бізнесу стабільність та надійну гарантію на фітнес ринку, який змінюється кожну хвилину. 

Що таке Ком’юніті?

Англійською слово community означає спільнота, громада, група.  Поняття ком’юніті вже увійшло в нашу повсякденну мову, і його можна визначити як групу або спільноту людей, яких об’єднують спільні цілі, інтереси та цінності. 

На початку слово ком’юніті (саме в такому англомовному варіанті) вживалося в вузькому середовищі, найчастіше в визначенні віртуальних спільнот, а потім стало популярним, вийшло за межі інтернету і набуло широкого сенсу. 

Навіщо фітнес бізнесу Ком’юніті?

Створення спільноти серед клієнтів фітнес клубу або, наприклад, учасників групового фітнес класу посилює їхню мотивацію та лояльність, заохочує людей купувати та подовжувати абонементи, слухати та повертатися знову і знову. 

Мета ком’юніті найчастіше – наблизити людей до продукту.  Беріть приклад з les mills та zumba fitness!

У випадку, коли у вас з’являються конкуренти, спільнота -це те, що дозволяє вам зберегти клієнтів, навіть якщо ціна конкурентів дешевша, обладнання та дизайн новіші та дорожчі. 

Фітнес- ком’юніті  - це те, що буде рухати ваш  бізнес навіть тоді, коли ви це не зможете робити.

Які бувають типи ком'юніті 

 до 10 осіб - Мікро спільноти

до 100 осіб - Малі спільноти

до 500 осіб - Середні спільноти

понад 500 осіб - Великі спільноти.

Онлайн чи офлайн - в залежності від того, де частіше відбуваються заходи та взаємодія учасників - в Інтернеті чи реальному житті.

Внутрішні чи зовнішні

Внутрішнє співтовариство - це об'єднання співробітників однієї компанії або організації. Часто метою створення спільноти є підвищення ефективності та економія ресурсів. В іншому випадку– спільнота є зовнішньою. Найчастіше знаходиться у сфері відповідальності відділів просування, маркетингу або продажу.

в межах одного населеного пункту - Локальні 

в рамках регіону або країни - Регіональні 

якщо багато учасників з інших країн- Міжнародні 

Комерційні та некомерційні

Закриті та відкриті. Якщо приєднатися може будь-хто без обмежень, то спільноту можна вважати відкритою.

Співтовариства можна розділити на групи залежно від головного, що поєднує його учасників: ідея, продукт чи бренд. Наприклад, клієнтські спільноти, спільноти навколо хобі та захоплень, спільноти навколо певного способу життя, корпоративні спільноти.

Як побудувати фітнес спільноту?

Фітнес спільнота –  досить проста концепція, але її важко втілити в життя. І хоча в бізнесі вже є працюючі технології роботи із спільнотами, побудова фітнес-спільноти вимагає тривалого систематичного та цілеспрямованого підходу. 

Необхідні кроки для побудови Фітнес- ком’юніті  

Створіть привабливу пропозицію: 

Якщо ви працюєте в фітнес бізнесі, цей крок ви вже зробили. У вас фітнес програми та послуги, які привертають увагу потенційних учасників. Це різноманітні фітнес тренування, індивідуальні  та персональні програми, групові фітнес заняття, соціальні заходи, зустрічі, фітнес конвенції, фестивалі, майстер класи, лекції тощо.

Визначте цілі спільноти: 

Визначте, які цілі та цінності важливі для вашої фітнес-спільноти. Це може бути створення підтримуючого середовища для здорового способу життя, покращення фізичної форми або спільна мотивація для досягнення інших фінес цілей.

Точки контакту з клієнтом на етапі продажу фітнес послуги – це місце, де ваші інтереси співпадають тільки відносно цієї самої послуги. Але насправді у нас з нашими підопічними набагато більше спільного, і може бути набагато більше точок контакту. 

Пам'ятайте, що фітнес – це більше, ніж тренування!

Розширюйте ваші спільні сфери інтересів і ви будете цікавіші для ваших клієнтів, з вами будуть більше спілкуватися та дружити. 

Спільноту можна будувати як навколо фітнесу, так і навколо суміжних інтересів. 

Які теми окрім фітнесу можна вибирати? Хоча безперечно фітнес- це чудовий продукт, який сам по собі є дуже широкою темою  та має великий потенціал. Але світ набагато більший ніж фітнес!

Щоб окреслити додаткові теми для спілкування з вашими клієнтами, можемо уявити собі фітнес бар в клубі, де ви працюєте. Про що ви спілкуєтеся з клієнтами за кавою після тренування? Які питання вони задають вам як тренеру? Які ваші спільні інтереси? Хобі, життєві цінності, дозвілля, бізнес, діти, розвиток, гроші?

Сегментуйте аудиторію за інтересами:

Цікавим кейсом тут буде приклад спільнот, створених відомим брендом nike. В залежності від інтересів та цінностей ви можете стати учасником великого міжнародного ком'юніті та приймати участь в онлайн або офлайн заходах та спілкуванні в наступних окремих спільнотах: біг, фітнес для жінок, лайфстайл або будь-який окремий вид спорту.

Розвивайте спільноту: 

Сприяйте взаємодії  в середині вашої групи. Організовуйте спільні заходи, тренування на відкритому повітрі, вечірки, фітнес-челенжі для  тощо, щоб підтримувати єдність та залученість

Використовуйте соціальні медіа та залучуйте нових членів до спільноти

Використовуйте платформи соціальних медіа для просування вашої спільноти та залучення нових учасників. Регулярно публікуйте цікавий контент та інформацію, фото чи відео про ваші тренування, події та успіхи учасників.

Досліджуйте реакцію аудиторії на контент: які пости збирають більше охоплення, який контент частіше коментують, про що пишуть користувачі. Так ви знайдете пости з найвищою залученістю - збережіть їх як ідеї, від яких можна відштовхуватися.

Щоб знайти додаткові ідеї, збирайте фідбек від учасників. Опублікуйте декілька постів і попросіть людей розповісти, що їм подобається найбільше.

Спробуйте нові формати, створюйте контент на основі зібраних на попередньому етапі ідей, спробуйте підходи лідерів ринку. Обов'язково аналізуйте, що працює краще, і залишайте в контент-плані найвдаліші рішення.

Більше маркетинг почитайте в статті Контент план фітнес студії

Ритм постингу

Постингом (з англійської posting) будемо називати процес публікацій контенту в спільнотах в рамках затвердженого контент-плану. 

Від типу спільноти залежить, наприклад, ритм оновлення контенту. В клієнтських та хобі -спільнотах ритм постінгу може бути імпульсним. Частота публікацій може бути велика (наприклад, 4 поста на годину) для підігрівання інтересу.

Найчастіше ритм постів в спільнотах рівномірний. Наприклад, тричі на день, у прайм-тайм частота постів може збільшуватися до 3-4. 

В бізнес та професійних спільнотах ритм постингу скоріше невисокий, але є потреба в постійному відстеженні ефективності постів та дослідження активності аудиторії. 

Нерегулярна швидкість постингу негативно впливає на залучення та утримання аудиторії. Щоб цікавий матеріал знайшов свого читача та коментатора, слід розміщувати контент у той час, коли найбільше людей зможе його помітити.

Створіть підтримуюче середовище. Створюйте систему взаємодії та самоуправління:

Забезпечте підтримку та мотивацію учасників вашої спільноти. Показуйте приклад позитивної взаємодії  - заохочуйте учасників та гостей до обговорення та коментування. Не спішіть самі завжди відповідати та відкликатися - нехай учасники будуть активними та спілкуються між собою.  

З розвитком та збільшенням кількості гостей спільноти введіть правила участі. Можливо, серед учасників спільноти з часом виділяться активні досвідчені учасники, які будуть вам допомагати.  В великих спільнотах з'являється потреба в більш складній і іноді ієрархічній структурі: наприклад, Гість - учасник без досвіду з мінімальною кількістю прав до доступу, Резидент - активний учасник співтовариства з контактами, зв'язками та ресурсами, можуть бут ще Ментори, Модератори... Лідери серед учасників надихають та мотивують інших, розвиваються, реалізують себе, допомагаючи іншим.

Слухайте своїх учасників та реагуйте на їхні потреби та побажання. Залучайте їх до процесу прийняття рішень та розвитку вашої фітнес-спільноти.

Регулярно використовуйте будь-які привіди, щоб зібратися разом і заохочуйте клієнтів наводити своїх друзів. Такі заходи підвищують лояльність та створюють внутрішній маркетинговий імпульс.

Постійно розвивайтесь: 

Стежте за трендами у фітнес-індустрії та впроваджуйте нові ідеї та ініціативи, щоб ваша спільнота залишалася привабливою та актуальною для учасників.

Пам'ятайте, що успішна фітнес-спільнота будується на взаємній підтримці, мотивації та відкритості до нових ідей та можливостей.

Коли ви знайдете правильну формулу для інтеграції почуття причетності до ваших пропозицій, ви з більшою ймовірністю утримаєте клієнтів надовго, що зрештою допоможе їм досягти своїх цілей. 

Інвестуйте в найкращі технології: програмне забезпечення та платформи для комунікації

Програмне забезпечення для фітнес- бізнесу може допомогти оптимізувати та спростити роботу фітнес клубу і забезпечити найкращий досвід для учасників.

Найголовніше - це зручне планування та бронювання фітнес класів, керування своїми обліковими записами та платежі онлайн. Найкращі платформи також автоматизують комунікацію навколо всього цього.

Також важливою є інформація про ефективність вашого бізнесу: відстеження відвідуваності та залучення учасників, подовження, тощо

Створення амбасадорів бренду

Амбасадори бренду – це учасники, які настільки залучені в вашу спільноту та захоплені вашими послугами, що активно рекламують її іншим за своїм власним бажанням.  Вони можуть рекламувати ваш фітнес бізнес як новим потенційним учасникам- за межами, так і в межах вашої існуючої спільноти.

Справжніх амбасадорів бренду створюють винятковий досвід та враження від споживання фітнес послуг. Надаючи стандартні послуги, ви не розвинете таких шанувальників. 

Людині потрібна людина

Сподіваємось, фітнес тренери та менеджери клубів розуміють:  для того, щоб люди були по-справжньому включені в фітнес комюніті, їм потрібно давати набагато більше, ніж просто місце для тренувань та обладнання за відповідною ціною. 

Збирання людей в одному приміщенні, спортзалі чи студії не обов’язково приведе до того, що вони згуртуються. У деяких фітнес клубах клієнти займаються своїми справами окремо один від одного, а в інших - спілкуються особисто та в віртуальному просторі, знають імена один одного, ходять разом на вечірки та діляться історіями про досягнення. Ви запитаєте: яка різниця? З чого починаються особисті зв’язки, довіра та спілкування?

Для цього потрібні по-перше провідники фітнес досвіду - фітнес тренери, живі обличчя - ті, хто розкачують спільноту, і по-друге, інші люди, що займаються фітнесом, друзі, приятелі,  однодумці . А спільнота – це в першу чергу про відносини: любов, дружбу, спільні інтереси. Роль фітнес тренерів та інструкторів - фасилітація дружби. Активне слухання, щире зацікавлення, відчуття безпеки, повага, підтримка успіхів та увага до кожного на шляху оздоровлення створюють в фітнес клубі унікальне інклюзивне середовище.

При наборі та підготовці фітнес персоналу керівникам та менеджерам потрібно пам'ятати, що саме з фітнес тренерів буде починатися фітнес- ком’юніті. Бо навчити правильній техніці присідань набагато легше, ніж навчити любити людей, свою роботу та спілкуватися. Коли люди комунікують з задоволенням - це неоціненно і для психічного, і для фізичного здоров’я . Ця тепла дружна атмосфера поширюється на всю спільноту.

Групові фітнес програми – основа фітнес ком’юніті

Звісно, для клієнтів фітнес клубів найбільш привабливими з точки зору побудови соціальних зв'язків та спілкування є групові фітнес класи, які задовольняють потреби не тільки в фізичній активності, а і в емоціях та захоплюючому досвіді. 

Мотивація залучених до фітнес спільноти учасників тренувального процесу вища, вони більш регулярні в відвідуванні занять та частіше досягають своїх фітнес цілей. Завдяки заохоченню та підтримці друзів і колег, зв’язкам з групою, відчуттю причетності вони більш включені в фітнес життя клубу і відповідальніші.

Розклад групових програм

Розклад групових фітнес програм - це не просто перелік групових класів з годинами відвідування. Це чудова річ, яку фітнес менеджерам слід навчитися використовувати якнайкраще.  Це найліпша реклама, найпотужніший маркетинговий інструмент, який формує очікування, забезпечує регулярність та дисципліну, заставляє відвідувачів повертатися в фітнес зал знову та знову. Розклад повинен народжувати мрії та давати відчуття майбутнього задоволення!

Клієнти мріють побачити знайомі обличчя в дзеркалах, відчути командний дух від спільної роботи на підлозі фітнес залу, з нетерпінням чекають на спілкування зі СВОЇМ фітнес тренером. Кожен з учасників групового фітнес-класу насолоджується відчуттям спільноти на своєму улюбленому класі. 

Люди дійсно стають щасливішими, відвідуючи групові програми, та створюють навколо групових зон спільноту. В фітнес клубах навколо розкладів (дада! фізичних, а не віртуальних) абсолютно природньо люди збираються поспілкуватися, обмінятися досвідом, зібрати інформацію, запланувати тренування. Фітнес менеджери та тренери повинні пам'ятати про цю точку контакту та користуватися нею, особливо у пікові часи. 

Small group training

Одною з технологій сприяння взаємодії між клієнтами є створення регулярних занять міні групами (small group training), наприклад, з таких фітнес напрямків як HIIT, TRX, Yoga, Pilates, Animal Flow. 

Також доцільними будуть  організація туристичних фітнес турів або проведення тематичних фітнес тренувань (Disco/ Rock / 80th/ Drumming / Karaoke Workouts). Чому б не організувати фітнес вечірку?

Про організацію маркетингових фітнес заходів можна прочитати тут

Студії та зали групових програм вже давно не сприймаються клієнтами лише як місце для виконання фітнес вправ - це безпечний простір для відпочинку, рекреації та комунікації з однодумцями. Сюди приходять не тому, що потрібно, а для задоволення.

Ідеї для формування спільноти 

Icebreaker

Знайомство – досить хвилюючий та складний етап і для тренера, і для клієнта. Від знайомства та початку тренування часто залежить ефективність спільної роботи і чи взагалі прийде людина на наступні тренування.

Перше, що потрібно зробити на занятті – це to break the ice (буквально – «розколоти лід»). Продумайте сценарій первинної зустрічі та підготуйте кілька речень та питань, які зможуть зробити атмосферу в залі теплішою та безпечнішою, а відвідувачів задоволеними. 

Гра в імена 

Запам'ятовуйте імена клієнтів та заохочуйте їх запам'ятовувати один одного. Запропонуйте під час заключного стрейчингу, наприклад, відгадувати імена та хобі або просіть кидати набивний м'яч по колу та називати своє ім'я, коли спіймаєте. 

Залучайте клієнтів до спілкування один з одним до і після тренування, наскільки це можливо

Спортивні та настільні ігри

Заохочуйте своїх підопічних до ігор - це задоволення, які формують спільноту. Це може бути, наприклад, щотижнева гра в футбол або в мафію. Зробіть це традицією.

Фан клуб

Якщо в вашому районі тренується спортивна команда або в фітнес клубі є професійні спортсмени - створіть команду підтримки. Ходіть на змагання та вболівайте за своїх. 

Тренування в парах та групах

Сприяйте спільним тренуванням. Спробуйте варіанти вправ, які вимагають від клієнтів працювати разом (наприклад, перекидайте набивний м'яч) або організуйте челенж чи змагання з віджимання або планки, але зробіть так, щоб змагалися командами.

Тренування, які проводяться не одним тренером, а двома чи більше

Ця ідея дійсно заслуговує на увагу, бо це дієвий нескладний маркетинговий інструмент і має великий вплив на формування дружньої теплої атмосфери в клубі або студії.  

Варіант перший: можна мати окремі регулярні групові класи в розкладі, які проводяться двома тренерами на постійній основі.  Наприклад, такі класи як Pump або BootCamp, традиційно ведуться двома інструкторами, бо це складні фітнес формати  з точки зору організації та керування групою для одного тренера. Так, це збільшує фінансові витрати, але, якщо фітнес тренери - справжні професіонали та демонструють дружні відносини, то навколо цього класу сформується спільнота. Відношення які складаються між фітнес тренерами та транслюються впливають на всю групу. Такі спільні групові програми часто мають максимальний рейтинг відвідування. 

Варіант другий: якщо у вас в розкладі немає таких фітнес класів, які проводяться двома тренерами, можна запрошувати на певні класи розкладу другого тренера або тренерів епізодично - наприклад, робити тематичні фітнес вечірки або святкові класи. Для фітнес тренерів це супер практика професійного зросту та обміном досвіду, а для клієнта - ефект новизни, відчуття єдності та спільноти

Тренд - жіночі фітнес ком’юніті

Жінка сьогодні займає провідну роль в розвитку багатьох індустрій. Наприклад, фітнес індустрія на початку свого розвитку в середині минулого століття - це індустрія чоловічого фітнесу, а саме залів виключно для чоловіків. З часом з суто чоловічої перетворилася на загальну для чоловіків і жінок, і сьогодні більшість напрямків фітнесу вважають переважно жіночими. Жінки - найактивніші споживачі фітнес продуктів, енергійні та максимально включені в інфопростір.

Сьогоднішній світ – це світ, коли у жінок з’явився час вільний від побутових хатніх обов’язків  жінка вільна робити що бажає та самореалізовуватися. Але чи жінка сьогодні щаслива? Можливо, ком’юніті - це довга складна пригода пошуку щастя в компанії людей зі спільними цінностями та інтересами?