Класифікація фітнес клубів

Як класифікувати фітнес клуби? На які групи можна розділити та за якими ознаками? Та взагалі, які вони бувають?

Ознак, за якими можемо розподіляти фітнес клуби на групи та підгрупи, може бути безліч. Фітнес індустрія активно розвивається та постійно з’являються нові категорії, за якими експерти можуть систематизувати фітнес об’єкти. Але ми розглянемо сьогодні деякі найбільш корисні та поширені варіанти класифікацій, що стануть в потребі фітнес менеджеру та фітнес директору.

За розміром

Один з самих простих варіантів – розділити клуби на групи за розміром приміщення фітнес клубу: наприклад, поділимо на клуби до 300 м2 , від 300 м2 до 1000 м2 , більші за 1000 м2 . 

Невеликі фітнес об’єкти до 300 м2 називають фітнес студіями, а великі більші за 1000 м2 фітнес-центрами або фітнес-комплексами, але цей розподіл досить умовний і часто на нього впливають ще наступні категорії. Наприклад, бутіковими фітнес студіями (фітнес бутіками) зазвичай називаємо невелику фітнес студію, яка зосереджена на групових програмах і має одну, дві або три фітнес-зони. Причому найбільш характерна ознаку фітнес бутіку - це преміальна ціна послуг.

За наявності певних фітнес зон

Площа клубу – це важливо, але ще важливіше, як ця площа використовується. Однією з найпоширеніших є класифікація за наявності певних функціональних фітнес зон

Найголовніші зони фітнес клубу - фітнес зони для різних видів тренувань. Наприклад, можемо відрізняти фітнес клуби за наявністю або відсутністю наступних фітнес- зон:

Має значення також наявність або відсутність додаткових зон: наприклад зон Spa, кабінету мед діагностики, фітнес бару/кафе, магазину, тощо

За асортиментом послуг

Досить часто з належності до цих категорій  випливає наступний спосіб систематизації - за кількістю послуг, що надаються. Асортимент послуг може бути дуже широким або навпаки. 

Моностудії  - це фітнес студії, які спеціалізуються на окремих послугах. Наприклад, як студія «SoulCycle», що спеціалізується на групових indoor велотренуваннях. 

Особливе місце займають багатоцільові клуби (клуби "повного формату") – фітнес-клуби, в яких пропонується широке коло послуг.

Тут ми повинні були, мабуть, розповісти про класифікацію фітнес послуг, про базові та додаткові послуги і їх різноманіття, але це вже зовсім інша історія. Тому просто наведемо приклади:

В групах та мінігрупах:

Найпопулярнішою послугою також є персональне тренування в тренажерній залі

За ціновою категорією

Також можна класифікувати фітнес клуби за ціновою категорією. Можемо назвати їх, наприклад, бюджетні, середнього рівня та елітні. Наприклад, нехай фітнес клуби  з місячним абонементом  до 500 грн будуть називаються «бюджетними»,  а вище – 2000 грн – «елітними». Але, цей поділ є застарілий та досить умовний, бо фітнес індустрія швидко змінюється, з'являються нові форми оплати та нові послуги, і , аналізуючи ціни, ми не знаємо, за які саме послуги ми платимо за певний період. 

Не завжди можна порівнювати клуби за ціною із-за різниці асортименту послуг, терміну оплати та нюансів, пов'язаних із графіком відвідувань та доступом до певних фітнес зон. Варіантів дуже багато. Найпростіші:

Також в клубі  можуть бути представлені додаткові послуги, які оплачуються окремо від абонементу.

За способом фінансування та управління

Наприклад, громадські (муніципальні) фітнес  клуби фінансуються з бюджету міста, а приватні – власниками бізнесу. 

За цільовою аудиторією

Цільова аудиторія фітнес клубу – група споживачів із загальними ознаками, чиї потреби задовольняють послуги оздоровчого фітнесу.

За даним розподілом можуть бути дитячі фітнес клуби зі спеціальними фітнес залами та асортиментом дитячих програм, студентські клуби або сімейні з більш широким асортиментом, клуби для тих, хто любить легку атлетику чи танці.

Але мало знати стать чи вік споживачів — необхідно зрозуміти їхні бажання, проблеми, спосіб мислення. Навіщо вони приходять у клуб? Яких цілей планують досягти? Що для них найважливіше? Це велика тема для окремої розмови

За доступністю

Закриті та відкриті – за можливістю доступу виходячи з приналежності до певної групи. Наприклад, фітнес-клуби при підприємствах або лікарнях, готелях і т.д Або фітнес центр університету або футбольного клубу, закритий для всіх інший відвідувачів. Або взагалі, жіночі та чоловічі фітнес клуби. 

За приналежністю до мережі або навпаки

Класифікуємо фітнес об’єкти в залежності від приналежності до мережі або навпаки. Отже, є фітнес клуби мережеві та одиночні. За дослідженнями FitnessConnectUA 2018 року в Україні маємо такий розподіл:

Ми перерахували далеко не всі способи та категорії класифікації фітнес клубів. Можливо, у вас є якісь питання. Пишіть або дзвоніть - будемо спілкуватися)

Є питання? Пишіть на fitnesservice.edu@gmail.com