Event-маркетинг в фітнес клубі
Event маркетинг в сфері фітнес послуг
Івент-маркетинг – один з найефективніших інструментів маркетингу в сфері послуг. Завдяки спеціальним заходам та подіям можна продемонструвати клієнтам і послуги фітнес клубу, і сервіс, і атмосферу разом. Даний маркетинговий інструмент доступний майже для всіх (адже може бути недорогим) і дуже потужний, має «довготривалий ефект».
Такий подієвий маркетинг має низку переваг перед звичними рекламними інструментами, бо будь-які повідомлення, що стосуються івентів, сприймаються аудиторією природньо і непримусово. Люди активні і більше включені в процес, вони добровільно відвідують івенти, тому не мають відчуття, що це реклама і інформація нав'язується ззовні,
Але є нюанси. По-перше, не можна проводити спеціальні заходи та свята просто так або «тому що всі так роблять». У кожного івенту повинна бути мета. І буде добре, якщо бренд та фітнес-послуги, які просуваються, будуть природньою частиною заходу, без відчуття чогось зайвого. Щоб споживач не відчував різниці: тут івент, а ось тут — реклама.
По-друге, кожний захід повинний бути запланований заздалегідь, вказаний в річному (квартальному) маркетинговому календарі, має бути продуманим до дрібниць і мати бюджет.
То-третє, після проведення обов’язково потрібно підвести підсумки та зробити аналіз ефективності.
Далі докладніше.
Які бувають івенти? Та з якою метою фітнес клуби їх організовують?
Події, які можна використовувати як привід для організації заходу, можуть бути різними.
Буде доцільно умовно поділити ці події на
класичні (традиційні свята – Новий рік, Різдво, Паска, День матері, День йоги, День знань,… )
тематичні (майстер-клас з позування для фотографій або піжамна вечірка)
сезонні (наприклад, зимовий фітнес-тур)
фітнесові та спортивні («Пробіг під каштанами» або челенж з модною фітнес вправою)
гастрономічні та «щось інше креативне, що ви зможете придумати»
Які бувають формати заходів і з якою метою їх можна організовувати:
- фестивалі, челенжі, турніри, змагання, конкурси, концерти, премії, зустрічі зі ЗМІ, світські та благодійні заходи, державні та громадянські події, участь в tv проектах.
Ці всі заходи призначені для широкої аудиторії.
Мета: формування правильного іміджу фітнес клубу, просування бренду, зростанні інтересу та долучення нових клієнтів, підвищення лояльності цільової аудиторії.
Подібні заходи – це шанс не тільки приємно здивувати потенційних клієнтів якістю послуг та сервісом, дати відчути wow-ефект фітнес програм, познайомитися з гостями, зібрати інформацію, сформувати лояльність.
Після проведення одного event-заходу або їх серії зазвичай слідує велика позитивна реакція широкої аудиторії
- конференції, презентації фітнес програм та послуг, свято з приводу відкриття нового клубу або студії, майстер-класи, фітнес-вечірки, фітнес-марафони, фітнес -тури, конгреси, саміти, заходи професійних спільнот, спеціальні заходи на виставках та ярмарках.
Ці івенти проводять, щоб сформувати потребу та зацікавити потенційних покупців у момент проведення, давши їм оцінити всі переваги послуги, що демонструється.Також це можуть бути ділові заходи клієнтів, дилерів та дистриб'юторів та бізнес-партнерів.
Мета: представлення нового товару чи послуги, демонстрація його переваг партнерам, клієнтам, обмін досвідом, підвищення продаж, поповнення клієнтської бази, збір інформації про клієнтів, а також пошук нових клієнтів та партнерів.
Всю аудиторію, що безпосередньо приймає участь в маркетингових заходах фітнес-клубів та студій, можна розглядати як фокус-групу. Фокус-група – метод якісного дослідження для глибинного вивчення цільової аудиторії. На цій великій фокус -группі доцільно проводити дослідження ЦА, апробацію нових фітнес -послуг. Таким чином, в ході подієвого маркетингу накопичуються попередні знання про споживача.
- Корпоративні урочистості, професійні свята, вечірки, спільний відпочинок співробітників, ювілеї компанії, тімбілдінги, інтенсиви, освітні та спортивні заходи
Аудиторією таких заходів є працівники.
Мета: Корпоративні заходи надають унікальну можливість донести ідеї компанії безпосередньо до співробітників. Крім того, вони можуть стати ефективним інструментом зовнішнього маркетингу.
Створення особливої атмосфери та, як результат, формування потужної фітнес спільноти - феномен єднання – одна з головних цілей проведення заходів. Адже організація та проведення фітнес-івентів надає рутинному процесу тренування та самовдосконалення сенсу та об’єднує і персонал, і клієнтів, і керівників, і партнерів.
Група людей, які збираються разом, генерує масові емоції - створює позитивний відгук від приналежності до чогось єдиного та загального
Як планувати івенти в фітнесі?
Рекомендуємо мати в фітнес клубі річний календар івентів. Це дозволить уникнути хаосу в плануванні та організації заходів, і дозволить заздалегідь спланувати бюджет, строки підготовки та відповідальних осіб. Також такий річний календар буде спрощувати роботу у всі наступні роки – ми можемо спиратися на план минулого року, враховуючи нові цілі, тенденції та аналізуючи минулорічні дані та виправляючи помилки.
При включенні заходу в річний план можна виділити наступні етапи організації:
затвердити назву та формат, мету
затвердити план та відповідальних осіб
підрахувати бюджет заходу
Далі вже безпосередньо за місяць (а може і раніше, в залежності від заходу) необхідно:
спланувати рекламну кампанію (зробити рекламну афішу, банери для соціальних мереж, створити сторінку події та запустити рекламну кампанію на сайті в соціальних мережах)
прописати сценарій
надрукувати квитки (якщо потрібні)
продумати декор, оформлення, технычне забезпечення
затвердити кандидатури ведучого, діджея та фотографа (якщо потрібно)
Як бачимо, підготовка заходу може тривати близько 30-40 днів на організацію та рекламну кампанію.
Після проведення заходу
З проведенням івенту робота не закінчується- обов’язковими є маркетингове супроводження після заходу. Щоб інформаційна хвиля після проведення була великою та довгостроковою, треба подбати про пост-реліз, відгуки учасників заходу, фотографії та відео.
Далі слід оцінити ефективності івенту. Але не забувайте, будь-яка подія покликана працювати не тільки на підвищення продажів, а і на довготривалі завдання підвищення лояльності аудиторії та підтримки іміджу бренда. Тому зробити оцінку впливу івенту відразу після його проведення складно. До того ж усі засоби і критерії оцінки спеціального заходу безпосередньо залежать від його цілей.
Показниками ефективності івент-заходів можуть виступати безпосереднє спостереження за учасниками під час проведення події, думки та відгуки учасників, публікації в ЗМІ.
Хто відповідає та проводить?
Великі фітнес центри та мережі фітнес-клубів можуть собі дозволити, щоб підготовкою та проведенням заходу займалось event-агентство.
Планування, підготовка та організація івентів - компетенції івент-менеджера та відділу маркетингу.
Але навряд чи в кожному фітнес клубі, особливо коли мова йде про невеличкі фітнес-студії, є окрема позиція івент-менеджера, який міг би займатися організацією та проведенням заходів. Якщо чесно, то в більшості невеликих студій немає навіть такої окремої штатної одиниці як маркетолог!
На практиці найчастіше івентами в фітнес-бізнесі займається сам керівник, відділ продажу, маркетолог або маркетингове агентство на аутсорсі.
Тут треба зауважити, що тренери групових фітнес -програм самі по собі – найпотужніший маркетинговий ресурс, тому для проведення ефективного заходу використовуйте головний секрет успіху – професійних мотивованих співробітників, любов до фітнес клубу, команди та клієнтів. І ключова роль тут належить особистій зацікавленості керівника.
Додатково хочемо поділитися з вами невеличким календарем здоров’я та фітнесу на 2023 рік. Ці події можуть статися у нагоді і бути непоганим інфоприводом для створення фітнес контенту або нададуть нові ідеї для проведення спеціальних фітнес подій:
Травень 2023
28 травня, неділя - Міжнародний день здоров'я жінок
29 травня, понеділок - Всесвітній день здоров'я травної системи
Червень 2023
1 червня, четвер - День захисту дітей;
2 червня, п’ятниця - День здорового харчування і відмови від надмірностей у їжі
5 червня, понеділок - День бігу
21 червня, середа - Міжнародний День Йоги
Липень 2023
11 липня, вівторок - Всесвітній день шоколаду
19 липня, середа - День спортивного тренера в Україні
20 липня, четвер - День шахів в Україні
22 липня, субота - Всесвітній день мозку
Серпень 2023
12 серпня, субота - Свято здорового способу життя; День фізкультурника
20 вересня, середа - Міжнародний день студентського спорту
Вересень 2023
1 вересня, п’ятниця - День знань
3 вересня, неділя - Всесвітній день гігієни
8 вересня, п’ятниця - Всесвітній день фізичної терапії
9 вересня, субота - День фізичної культури і спорту України
27 вересня, середа - Всесвітній день туризму
29 вересня, п’ятниця - Всесвітній день серця; Європейський день шкільного спорту
Жовтень 2023
1 жовтня, неділя - Всесвітній день пішої ходи; День геронтолога; Міжнародний день людей похилого віку
2 жовтня, понеділок - Міжнародний день лікаря;
10 жовтня, вівторок - Всесвітній день психічного здоров’я;
12 жовтня, четвер - Всесвітній день боротьби з артритом
15 жовтня, неділя - Всесвітній день боротьби з раком грудей;
16 жовтня, понеділок - Всесвітній день хребта
20 жовтня, п’ятниця - Всесвітній день профілактики остеопорозу;
29 жовтня, неділя - Всесвітній день боротьби з інсультом;
Листопад 2023
1 листопада, середа - День вегана
10 листопада, п’ятниця - Всесвітній день науки
15 листопада, середа - Всесвітній день без алкоголю
16 листопада, четвер - Міжнародний день відмови від паління
26 листопада, неділя - Міжнародний день боротьби з ожирінням;
Грудень 2023
3 грудня, неділя - Міжнародний День людей з інвалідністю
10 грудня, неділя - День благодійності; День прав людини
Є питання? Пишіть на fitnesservice.edu@gmail.com