Такий подієвий маркетинг має низку переваг перед звичними рекламними інструментами, бо будь-які повідомлення, що стосуються івентів, сприймаються аудиторією природньо і непримусово. Люди активні і більше включені в процес, вони добровільно відвідують івенти, тому не мають відчуття, що це реклама і інформація нав'язується ззовні,
Але є нюанси. По-перше, не можна проводити спеціальні заходи та свята просто так або «тому що всі так роблять». У кожного івенту повинна бути мета. І буде добре, якщо бренд та фітнес-послуги, які просуваються, будуть природньою частиною заходу, без відчуття чогось зайвого. Щоб споживач не відчував різниці: тут івент, а ось тут — реклама.
По-друге, кожний захід повинний бути запланований заздалегідь, вказаний в річному (квартальному) маркетинговому календарі, має бути продуманим до дрібниць і мати бюджет.
То-третє, після проведення обов’язково потрібно підвести підсумки та зробити аналіз ефективності.
Далі докладніше.
Події, які можна використовувати як привід для організації заходу, можуть бути різними.
Буде доцільно умовно поділити ці події на
класичні (традиційні свята – Новий рік, Різдво, Паска, День матері, День йоги, День знань,… )
тематичні (майстер-клас з позування для фотографій або піжамна вечірка)
сезонні (наприклад, зимовий фітнес-тур)
фітнесові та спортивні («Пробіг під каштанами» або челенж з модною фітнес вправою)
гастрономічні та «щось інше креативне, що ви зможете придумати»
Ці всі заходи призначені для широкої аудиторії.
Мета: формування правильного іміджу фітнес клубу, просування бренду, зростанні інтересу та долучення нових клієнтів, підвищення лояльності цільової аудиторії.
Подібні заходи – це шанс не тільки приємно здивувати потенційних клієнтів якістю послуг та сервісом, дати відчути wow-ефект фітнес програм, познайомитися з гостями, зібрати інформацію, сформувати лояльність.
Після проведення одного event-заходу або їх серії зазвичай слідує велика позитивна реакція широкої аудиторії
Ці івенти проводять, щоб сформувати потребу та зацікавити потенційних покупців у момент проведення, давши їм оцінити всі переваги послуги, що демонструється.Також це можуть бути ділові заходи клієнтів, дилерів та дистриб'юторів та бізнес-партнерів.
Мета: представлення нового товару чи послуги, демонстрація його переваг партнерам, клієнтам, обмін досвідом, підвищення продаж, поповнення клієнтської бази, збір інформації про клієнтів, а також пошук нових клієнтів та партнерів.
Всю аудиторію, що безпосередньо приймає участь в маркетингових заходах фітнес-клубів та студій, можна розглядати як фокус-групу. Фокус-група – метод якісного дослідження для глибинного вивчення цільової аудиторії. На цій великій фокус -группі доцільно проводити дослідження ЦА, апробацію нових фітнес -послуг. Таким чином, в ході подієвого маркетингу накопичуються попередні знання про споживача.
Аудиторією таких заходів є працівники.
Мета: Корпоративні заходи надають унікальну можливість донести ідеї компанії безпосередньо до співробітників. Крім того, вони можуть стати ефективним інструментом зовнішнього маркетингу.
Створення особливої атмосфери та, як результат, формування потужної фітнес спільноти - феномен єднання – одна з головних цілей проведення заходів. Адже організація та проведення фітнес-івентів надає рутинному процесу тренування та самовдосконалення сенсу та об’єднує і персонал, і клієнтів, і керівників, і партнерів.
Група людей, які збираються разом, генерує масові емоції - створює позитивний відгук від приналежності до чогось єдиного та загального
Рекомендуємо мати в фітнес клубі річний календар івентів. Це дозволить уникнути хаосу в плануванні та організації заходів, і дозволить заздалегідь спланувати бюджет, строки підготовки та відповідальних осіб. Також такий річний календар буде спрощувати роботу у всі наступні роки – ми можемо спиратися на план минулого року, враховуючи нові цілі, тенденції та аналізуючи минулорічні дані та виправляючи помилки.
При включенні заходу в річний план можна виділити наступні етапи організації:
затвердити назву та формат, мету
затвердити план та відповідальних осіб
підрахувати бюджет заходу
Далі вже безпосередньо за місяць (а може і раніше, в залежності від заходу) необхідно:
спланувати рекламну кампанію (зробити рекламну афішу, банери для соціальних мереж, створити сторінку події та запустити рекламну кампанію на сайті в соціальних мережах)
прописати сценарій
надрукувати квитки (якщо потрібні)
продумати декор, оформлення, технычне забезпечення
затвердити кандидатури ведучого, діджея та фотографа (якщо потрібно)
Як бачимо, підготовка заходу може тривати близько 30-40 днів на організацію та рекламну кампанію.
З проведенням івенту робота не закінчується- обов’язковими є маркетингове супроводження після заходу. Щоб інформаційна хвиля після проведення була великою та довгостроковою, треба подбати про пост-реліз, відгуки учасників заходу, фотографії та відео.
Далі слід оцінити ефективності івенту. Але не забувайте, будь-яка подія покликана працювати не тільки на підвищення продажів, а і на довготривалі завдання підвищення лояльності аудиторії та підтримки іміджу бренда. Тому зробити оцінку впливу івенту відразу після його проведення складно. До того ж усі засоби і критерії оцінки спеціального заходу безпосередньо залежать від його цілей.
Показниками ефективності івент-заходів можуть виступати безпосереднє спостереження за учасниками під час проведення події, думки та відгуки учасників, публікації в ЗМІ.
Великі фітнес центри та мережі фітнес-клубів можуть собі дозволити, щоб підготовкою та проведенням заходу займалось event-агентство.
Планування, підготовка та організація івентів - компетенції івент-менеджера та відділу маркетингу.
Але навряд чи в кожному фітнес клубі, особливо коли мова йде про невеличкі фітнес-студії, є окрема позиція івент-менеджера, який міг би займатися організацією та проведенням заходів. Якщо чесно, то в більшості невеликих студій немає навіть такої окремої штатної одиниці як маркетолог!
На практиці найчастіше івентами в фітнес-бізнесі займається сам керівник, відділ продажу, маркетолог або маркетингове агентство на аутсорсі.
Додатково хочемо поділитися з вами невеличким календарем здоров’я та фітнесу на 2023 рік. Ці події можуть статися у нагоді і бути непоганим інфоприводом для створення фітнес контенту або нададуть нові ідеї для проведення спеціальних фітнес подій:
28 травня, неділя - Міжнародний день здоров'я жінок
29 травня, понеділок - Всесвітній день здоров'я травної системи
1 червня, четвер - День захисту дітей;
2 червня, п’ятниця - День здорового харчування і відмови від надмірностей у їжі
5 червня, понеділок - День бігу
21 червня, середа - Міжнародний День Йоги
11 липня, вівторок - Всесвітній день шоколаду
19 липня, середа - День спортивного тренера в Україні
20 липня, четвер - День шахів в Україні
22 липня, субота - Всесвітній день мозку
12 серпня, субота - Свято здорового способу життя; День фізкультурника
20 вересня, середа - Міжнародний день студентського спорту
1 вересня, п’ятниця - День знань
3 вересня, неділя - Всесвітній день гігієни
8 вересня, п’ятниця - Всесвітній день фізичної терапії
9 вересня, субота - День фізичної культури і спорту України
27 вересня, середа - Всесвітній день туризму
29 вересня, п’ятниця - Всесвітній день серця; Європейський день шкільного спорту
1 жовтня, неділя - Всесвітній день пішої ходи; День геронтолога; Міжнародний день людей похилого віку
2 жовтня, понеділок - Міжнародний день лікаря;
10 жовтня, вівторок - Всесвітній день психічного здоров’я;
12 жовтня, четвер - Всесвітній день боротьби з артритом
15 жовтня, неділя - Всесвітній день боротьби з раком грудей;
16 жовтня, понеділок - Всесвітній день хребта
20 жовтня, п’ятниця - Всесвітній день профілактики остеопорозу;
29 жовтня, неділя - Всесвітній день боротьби з інсультом;
1 листопада, середа - День вегана
10 листопада, п’ятниця - Всесвітній день науки
15 листопада, середа - Всесвітній день без алкоголю
16 листопада, четвер - Міжнародний день відмови від паління
26 листопада, неділя - Міжнародний день боротьби з ожирінням;
3 грудня, неділя - Міжнародний День людей з інвалідністю
10 грудня, неділя - День благодійності; День прав людини
Є питання? Пишіть на fitnesservice.edu@gmail.com